به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، (ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای چهارمحال و بختیاری) لاله اشرفی، رییس مرکز مدیریت راههای ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اظهار کرد: در هشت ماه نخست سال جاری، در مجموع ۳۲۲۶ تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۸۸۶ تماس بوده، کاهش منفی ۱۶.۹۸ درصدی داشته است.
اشرفی در خصوص شکایتهای ثبت شده در سامانه ۱۴۱ طی هشت ماه امسال خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل کالا و شکایت باری ۶۱۹ تماس برقرار شده که این عدد در سال گذشته ۷۴۷ تماس بوده و کاهش منفی ۱۷.۱ درصدی شکایات باری را شاهد هستیم.
وی، مجموع بازدید میانگین ماهانه از سامانه ۱۴۱ را ۴۵۰ هزار نفر عنوان و تصریح کرد: در این بازه زمانی ۴۵۰ هزار نفر نیز نصب اپلیکیشن را انجام دادند.
رییس مرکز مدیریت راههای ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در این مدت در حوزه حمل و نقل مسافر، ۷۵ تماس در سال جاری برقرار شده که این عدد در سال گذشته ۱۰۵ عدد بوده و کاهش منفی ۲۸.۵ درصدی داشته است.
وی ادامه داد: در حوزه راهداری و مشکلات راه نیز ۲۵۲۲ تماس برقرار شده که این شکایات با ارجاع به حوزههای مختلف رسیدگی و پاسخ داده شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۰۲۹ تماس بوده کاهش منفی ۱۶.۷ درصدی داشته است.
اشرفی عنوان کرد: در حوزه ایمنی و حریم نیز در سال جاری ۱۰ تماس دریافت شده که سال گذشته این عدد ۵ تماس بوده و افزایش ۱۰۰ درصدی را شاهد هستیم.
وی با اشاره به آمادگی کارشناسان مرکز مدیریت راهها به صورت شبانه روزی برای پاسخگویی به سوالات، شکایات و پیشنهادات هموطنان افزود: همچنین بخش گویای سامانه ۱۴۱ جهت راهنمایی هموطنان بهصورت دائم بروز رسانی میشود و وضعیت آب و هوا، انسداد راهها، وضعیت جاده در محورهای کوهستانی، ترافیک در محورهای مواصلاتی و... را به اطلاع تماس گیرنده میرساند.
اشرفی یادآور شد: هموطنان میتوانند کلیه شکایت خود را در حوزه راهداری، حمل و نقل مسافر و کالا با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها مطرح و با دریافت کد پیگیری در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند.